sábado, 19 de abril de 2008

Carta d'un pagès arribat a Califòrnia a un amic seu de Catalunya

Carta d'un pagès arribat a Califòrnia a un amic seu de Catalunya

Estimat company i amic
A Califòrnia he arribat,
I a penes he descansat
Aquesta carta t'escric

Però noi! Els yankis tenen
Una moda de parlar
Que jo no hem puc explicar
Com ells mateixos s'entenen.

Explicar-me jo no puc
Que del pebre en diguin Pepa
I de cuinera cuc
Corn es diu blat de moro.
Sombret és un tros de pa,
I en contes de dir demà
Es diu en Anglès, tu moro

Diuen Bota a la mantega
I per dir jo; es diu ai
Lo que m'omple el cor d'esglai,
Puix sembla que algú gemega

Escura'l vol dir esquirol
Per dir mitja, es diu que es toquin
No fumis es diu que no es moquin
I del carbó en diuen col

La mare, es diu que es la moda
Pero la gran moda és l'avia
I la família és tant sàvia
Que el germà diuen que broda

I tot pel mateix estil!
Ai si caus!
Vol dir jo veig vaques.
Nous, és el nas
Som sèt, és la posta de sol
I cinc és l'aigüera;
Per dir cèntims digues cent
Per der molí, mil

Com més disbarats diguis
Més t'entendran, de segur
Per dir dos has de dir tu;
I per dir números, figues

Sols una cosa Jeroni,
Trobo jo en aquest llenguatge
Ben dit, I és malviatge;
Que hasta del diner es diu dimoni.



1 comentario:

Anónimo dijo...

ajaajajaajj
mooolaa mol!! ^^

cuidat moltissimmm!! ;*

salut!